Hoe kan ik een afspraak maken?
U kunt zich telefonisch aanmelden via nummer 0575-572900, per mail via info@fysioslobbe.nl, persoonlijk bij ons in de praktijk of via onderstaand formulier op onze website.
Alle informatie over onze praktijk vindt u op deze website. Wij streven ernaar op korte termijn, waar mogelijk binnen 2 werkdagen, een afspraak met u te maken.
Bij aanmelding wordt er gevraagd naar uw naam/adres/woonplaats en telefoonnummer. Het is van belang dat u duidelijk aangeeft om welke klacht het gaat en of u specifiek behandeld wilt worden door een bepaalde therapeut of een gespecialiseerde fysiotherapeut.
Afspraken dienen 24 uur van tevoren worden afgezegd. Niet nagekomen afspraken worden bij de patiënt in rekening gebracht.
Wat neem ik mee naar mijn afspraak?
Uw verzekeringspasje, of verzekeringspolis
Uw (geldige) legitimatiebewijs
Indien van toepassing een verwijzing van een huisarts of specialist
Een (bad)handdoek
Uw afsprakenkaartje
Een goed humeur
Kan ik mijn afspraak verzetten of wijzigen?
Ja dat kan, mits u dat minimaal 24 uur voor uw afspraak doorgeeft. Afspraken die niet 24 uur van tevoren worden afgezegd, worden gezien als een niet nagekomen afspraak en worden bij de patiënt in rekening gebracht.
Uiteraard kan het voorkomen dat u, buiten uw schuld om, een afspraak moet verzetten korter dan 24 uur van tevoren. Neemt u dan contact op met uw behandelend fysiotherapeut en samen zorgen we voor een gepaste oplossing.
Hoe lang duurt een behandeling?
Als u voor een fysiotherapiebehandeling komt dan duurt de behandeling ongeveer 25 minuten.
De eerste afspraak;
U neemt plaats in de wachtkamer en wordt op de afgesproken tijd door de fysiotherapeut opgehaald. De fysiotherapeut vraagt u om uw persoonsgegevens, zodat een behandeldossier aangemaakt kan worden. Hierna wordt uw gezondheidsprobleem in kaart gebracht. Meestal wordt dit gesprek gevolgd door een onderzoek. Tijdens het onderzoek kan het zijn dat u gevraagd wordt zich gedeeltelijk uit te kleden. Aan de hand van de resultaten uit dit onderzoek zal er een behandelplan opgesteld worden. Dit behandelplan zal met u worden besproken. Bij de tweede afspraak zal gestart worden met de behandeling van uw klacht.
Hoeveel behandelingen heb ik nodig?
Dat is sterk afhankelijk van uw klacht. Na het eerste onderzoek wordt er een behandelplan opgesteld, daarin wordt het te verwachten aantal behandelingen weergegeven. Overigens is het wel verstandig om bij uw zorgverzekeraar te informeren hoeveel behandelingen fysiotherapie u per jaar in uw pakket heeft. Dat kan vervelende situaties voorkomen.
Wie betaalt mijn behandelingen?
Met alle zorgverzekeraars hebben wij een zorgcontract. De rekening van uw behandeling gaat vaak direct naar uw zorgverzekeraar. Als u niet verzekerd bent of beperkt verzekerd bent voor fysiotherapie, dan ontvangt u thuis een rekening van Infomedics. U bent zelf verantwoordelijk voor het aantal behandelingen fysiotherapie dat u vergoed krijgt.
Heb ik altijd dezelfde therapeut?
We proberen de fysiotherapiebehandelingen zoveel mogelijk te laten uitvoeren door dezelfde therapeut. In een aantal gevallen, bijvoorbeeld bij vakantie, ziekte of als er een specialisatie nodig is om uw klacht sneller te herstellen, kan het voorkomen dat u van therapeut wisselt. In het algemeen gaat het dan om een kortdurende overname, waarna u naar uw eigen therapeut terugkeert.